.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رشد قارچ گونه جرائم اینترنتی؛لزوم آشنایی با مخاطرات فضای مجازی
بعلت رشد قارچ گونه جرائم اینترنتی در سال‌های اخیر، لازم است تهدیدات و فرصت‌ها در فضای مجازی شناسایی شوند.

به گزارش شمال نیوز، سرهنگ سامع خورشاد رئیس پلیس فتا مازندران از برگزاری کارگاه آموزشی توسط کارشناسان با موضوعیت لزوم آشنایی کاربران با تهدیدات فضای مجازی، با حضور در جمع معاونین حراست دانشگاه‌های آزاد استان مازندران، گفت: با توجه به رشد قارچ گونه جرائم اینترنتی در سال‌های اخیر، لازم است تهدیدات و فرصت‌ها در این فضا شناسایی شوند.

او با بیان تلفیق زندگی امروزه با فضای مجازی و لزوم آشنایی با فرهنگ، خطرات و آسیب‌های این شمشیر دو لبه و شناسایی فرصت‌ها و تهدید‌های آن، افزود: رعایت هنجار‌های اجتماعی و کاهش آسیب‌های فضای مجازی وظیفه تک‌تک افراد جامعه در برخورد با این موضوع مهم است.

سرهنگ خورشاد گفت: سهل انگاری، بی‌توجهی به حفاظت از حریم خصوصی، اعتماد بی‌جا، عدم آگاهی و رعایت نکردن نکات امنیتی توسط کاربران هنگام استفاده از اینترنت می‌تواند مجرمان را در رسیدن به اهداف شوم خود کمک کند.

او افزود: بیشتر افرادی که در فضای مجازی مورد سوء استفاده و کلاهبرداری قرار می‌گیرند کاربرانی هستند که به نحوی آشنایی با مخاطرات و چالش‌های فضای مجازی ندارند و در استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی حریم خصوصی و ملاحظات امنیتی این فضا را لحاظ نمی‌کنند.

سرهنگ خورشاد در این کارگاه مباحثی‌راپیرامون پیشگیری ازسرقت اطلاعات بانکی کاربران، روش‌ها و شیوه کلاه‌برداری‌های اینترنتی و راه‌های پیشگیری از این قبیل سوءاستفاده‌های مالی و فیشینگ، هک کردن، تهدیدات خودپرداز‌ها و سامانه‌های فروش، تهدیدات شبکه‌های اجتماعی، تهدیدات موبایل، روش‌های نوین ارائه اینترنت و بانکداری الکترونیک ارائه کرد.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند وشماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان می‌باشد.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.